A hittudósok Máriára vonatkoztatják a Szentírás eme szavait: „Annak kötelei üdvösséges kötelékek” (Sir 6,31) Miért kötelékek? – kérdé Justiniáni Szent Lőrinc. Azért, mert lebilincseli szolgáit, nehogy túlságos szabadságot engedjenek meg maguknak. Mária megkötözi szolgáit, nehogy a bűn útjára térjenek. „A szentek teljes gyülekezetében az én tartózkodásom” (Sir 24,16): Szent Bonaventura (In Spec.) megmagyarázván az Egyház által Máriára vonatkoztatott eme szavakat, azt mondja, hogy Mária nemcsak él a szentek közt, hanem egyúttal ő az, ki azokat szentéletükben fenntartja, nehogy elmaradjanak; Mária őrzi meg őket erényeikben, nehogy ismét elessenek. Mária űzi el végre tőlük a sátánt, hogy ne lehessen ártalmukra.
Mária tisztelőiről mondják, hogy kettős öltözettel vannak födve. „Háza népe mind kétszeresen van ruházva.” (Péld 31,21) Cornelius a Lapide tanítja nekünk, melyik e két öltözet, mikor azt mondja, hogy Mária az ő szolgáit nemcsak a Fia, hanem saját erényeivel is felékesíti, hogy ily módon az állhatatosság kegyelmét megszerezze nekik. Azért figyelmeztette Nérei Szent Fülöp gyónógyermekeit és gyakran mondogatta nekik: „Kedves gyermekeim, ha Isten kegyelmében mindvégig meg akartok maradni, legyetek nagy tisztelői Isten Anyjának.” A Jézus-társaságából való tiszteletreméltó Berchmans is mondani szokta hogy állhatatos fog maradni, ki Máriát szereti. Rupert apát erre vonatkozólag igen szép megjegyzést fűz a tékozló fiúról szóló példabeszédhez; nevezetesen azt mondja, hogy ha e rossz fiúnak anyja még élt volna, úgy bizonyára nem hagyta volna el az atyai házat, vagy legalább is gyorsabban tért volna oda vissza. Ezzel arra tanít bennünket, hogy akinek Mária az anyja, az soha többé nem fog Istentől elszakadni, vagy ha mégis oly szerencsétlen volna, hogy Istent elhagyná, Mária segítségével hamarosan vissza fog Hozzá térni.